نقد‌های تند و تیز به پارسا پیروزفر و شهاب حسینی

جنبه‌های عرفانی و شگفت‌انگیز در کنار روایت‌های پرمخاطب از داستان شمس و مولانا، کار بر روی این داستان پرماجرا را دشوارتر کرده است، زیرا راه تنگ است و اندکی لغزش می‌تواند تصویری مخدوش در ذهن علاقه‌مندان باقی بگذارد. حضار. .

به گزارش ایرنا، «مست عشق» ساخته حسن فتحی اثری نیست که مخاطب را مست سالن سینما رها کند و متأسفانه اگرچه این فیلمساز پیش از این تبحر خود را در ساخت آثار تاریخی نشان داده است، اما آنچنان که باید در آن موفق نیست. این اثر، چون داستانی که نقل می شود می گوید زبانش الکان است.

در این فیلم اگرچه انتظار می‌رفت تصویری جسورانه‌تر، واضح‌تر و ملموس‌تر از مولانا و وضعیت آشفته‌اش پس از دیدار با شمس ارائه کند، اما بیشتر درگیر خرده‌روایت‌هایی است که همگی در سطح می‌مانند و لایه‌های عمیق را کاهش می‌دهند. داستان.

شاید بزرگترین ایراد جدیدترین اثر حسن فتحی این باشد که فیلم چیز دیگری جز آنچه مخاطب از قبل از داستان شمس و مولانا می دانسته به او نمی دهد و همین ضعف بزرگ مخاطب را تشنه شنیدن زوایای دیگر داستان می کند. شمس و مولانا احساس غرق شدن می کنند. سالن سینما را ترک می‌کند و جز آنچه می‌دانست چیزی به مجموعه‌اش اضافه نمی‌شود و چه خوب بود که فیلمساز با تحقیقی عمیق‌تر پرده‌های تازه‌ای بر روی این روایت مرموز گشود.

مست عشق فارغ از داستان، از نظر تکنیک و تولید نیز با مشکلاتی مواجه است که از عمر اثر می کاهد و اگرچه فیلمساز سعی کرده است با پرهیز از روایت خطی، ریتم و ضرب آهنگ بهتری به اثر خود بدهد. گذشته و حال، اما این از بین رفته است. تایم لاین ها به خوبی توسعه نیافته اند و زبان فیلم به یکنواختی لازم نرسیده است.

مست عشق فارغ از داستان، از نظر تکنیک و تولید نیز با مشکلاتی مواجه است که از عمر اثر می کاهد و اگرچه فیلمساز سعی کرده است با پرهیز از روایت خطی، ریتم و ضرب آهنگ بهتری به اثر خود بدهد. گذشته و حال، اما این از بین رفته است. اتفاقات زمانی نیز به خوبی توسعه نیافته اند و زبان فیلم به یکنواختی لازم نرسیده است.

موضوع دیگر این فیلم این است که مخاطب را از فضای فیلم دور می کند و فضا آن طور که باید باورکردنی نیست. بدون شک دوبله بد فیلم است و علاوه بر بد بودن، عدم هماهنگی صدا و تصویر بازیگر در برخی سکانس ها بر عمق فاجعه می افزاید. این اشتباه یک اشتباه نابخشودنی برای فیلمی است که قدرت دوبله آن یکی از افتخارات آن در طول تاریخ سینماست.

بازی های مست عشق بالا و پایین زیادی ندارد، سیر راکد است و جز شهاب حسینی که شمس را خوب بازی کرده و ابراهیم چلیکل بازیگر ترک که در تک صحنه ها درخشیده است، حرف دیگری برای گفتن نیست.

این فیلم در طراحی صحنه، فضا، لباس و حرکت دوربین بی ربط نیست و فتحی به عنوان کارگردان توانسته برخلاف مونتاژ در این قسمت از فیلمش موفق تر عمل کند و تا حدودی از موارد لازم برخوردار باشد. استانداردها در پایان باید گفت که ماست عشق بیش از هر چیز فیلمی بلاتکلیف است که نه روح یک روایت تاریخی و عرفانی به معنای کامل دارد و نه اثری که حداقل با تکنیکی خود مخاطب خود را به وجد آورد. و جاذبه های سینمایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *