Hojat al -islam Ahmad Salek ، در مصاحبه ای با خبرنگار IMNA ، به دوره سیاسی خاتام المارسلین اشاره کرد و با اشاره به پیامبر اکرم (ص) گفت: “مسئله پیامبر آکرام را نمی توان یک بعدی مشاهده کرد و یک بعدی و یک بعدی مشاهده کرد و محدود به جنبه سیاسی آن. ” پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) یک ویژگی جامع الهی و انسانی است.
وی افزود: “آنها در محیطی بودند که همه نادانی ، خونریزی ، فساد و مسائل غیر طبیعی بود و با حضور آنها این وضعیت را تغییر دادند.” پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) جامعه نادان را به جامعه ای از عزت ، اخلاق و فضایل انسانی تبدیل کرد. آنها توانستند فرهنگ نادان را تغییر دهند ، ارزشهای اخلاقی را با رفتارهای خشونت آمیز جایگزین کنند و جامعه را به سمت تعالی و رشد سوق دهند.
یکی از اعضای جامعه روحانیت شبه نظامی اظهار داشت: یکی از موضوعات پیامبر (صلح بر او) تشکیل دولت مبتنی بر سیستم اسلامی بود. در موضوعات سیاسی ، دو موضوع قدرت و علم اساسی مورد توجه قرار گرفت. هدف از این رویکرد به دست آوردن دولت به عنوان ابزاری برای حق عدالت و مقابله با باطل و اجرای سیاست های الهی بود. در همین راستا ، تکیه بر قدرت الهی و قدرت دولت از اهمیت زیادی برخوردار بود.
وی ادامه داد: نکته دوم رشد علمی است. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با فرهنگ جهل جنگید و توانست چهره های علمی نجیب و فرماندهان قدرتمند را در بین مردم نادان آن زمان آموزش دهد. انسانهایی مانند سلمان ، ابوظار ، مهاداد و سایر چهره های نجیب که از سراسر جهان با پیامبر هماهنگ بودند و در تاریخ زنده مانده بودند.
Hojatoleslam Salek اذعان کرد: بنابراین قدرت دولت و حاکمیت ، همراه با رشد علمی ، دست در دست ، عبادت پیامبر را به عنوان یک طلوع آفتاب درخشان تبدیل کرد. مانند نوری که تمام تاریکی را با ظهور آن از بین می برد ، حاکمیت سیاسی پیامبر (صلح بر او) توانست تمام تاریکی های شرک ، جهل ، دولت های خطرناک ، کشتن و سنت های زنده را از بین ببرد و جامعه را به یک شخصیت بسیار فضیلت تبدیل کند. جامعه. بشر
وی آیه رفتار پیامبر با دشمنان و سایر گروه های سیاسی را در آن زمان یادآوری کرد: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دو رویکرد اساسی برای دشمنان اسلام داشت. اولین دشمنان اصلی ، که طبق آیات قرآن کریم ، باید با شدت و محکم رفتار شود ، و اقلیت های مذهبی دوم مانند مسیحیان و یهودیانی که در دولت اسلامی از حقوق شهروندی برخوردار بودند و می توانستند زندگی کنند در جامعه با پرداخت جیزا ، بدون ایجاد مزاحمت در رشد مذهبی. این رویکرد منعکس کننده سیاست متعادل و منصفانه پیامبر (صلح بر او) در برخورد با گروه های مختلف است.
یکی از اعضای جامعه روحانیت شبه نظامی خاطرنشان کرد: در راه برخورد با دشمنان اسلام ، هنگامی که فتح مکه ، ابو سوفیس و سایر دشمنان در مقابل ارتش پیامبر بودند. اما همانطور که ارتش اسلامی مشاهده کرد ، پرچم سفید تسلیم را مطرح کرد و به “طالقا” معروف شد. پیامبر علیرغم موانعی که در مسیر آنها داشت ، همه آنها را می بخشد. این رویکرد بیانگر جنگ نرم و استراتژی فرهنگی و مذهبی او است که بسته به شرایط از طریق تحمل ، دشمنان را به خود جلب می کند.
منبع : به گزارش میهن تجارت