حاشیه و متن روز چهارم جشنواره فیلم فجر؛ از لولی تا ژولیت و شاه

غرق شدن در روز چهارم جشنواره فجر ، این کار در رقابت و فیلم “لاک پشت” بهمن کامر نمایش داده شد.

به گفته به گزارش میهن تجارتروز چهارم جشنواره با لاک پشت به کارگردانی بهمن کامار به پایان رسید ، در حالی که “لولی” به کارگردانی رضا فراهماند در مورد مردی است که به نام موسی به دنبال لکنت زبان است. در کنار لولی و لاک پشت ، فیلم های “از شمال به جنوب غربی” ، “چشم بدن” و “ژولیت و پادشاه” به نمایش درآمد. در این گزارش نگاهی کوتاه به این فیلم ها خواهیم داشت.

لولی به کارگردانی رضا فراهماند

لولی فیلمی است که به یک زبان شاعرانه ، جستجوی انسانی برای هویت و حقیقت را به تصویر می کشد. موسی ، مردی با لکنت زبان ، در تلاش است تا بر ناتوانی خود غلبه کند ، اما در یک لحظه تعیین کننده به همسرش دعا می کند. یک ریتم آرام ، به جای گفتن یک داستان ، فضایی را ایجاد می کند که در آن همه انتظار دارند: موسی. برای امتحان ، Golsa برای Khosrow و Munir برای Khosrow ، اما این انتظارات بی اثر است و سرنوشت خوبی نیست.

امامزاده ویرانگر در لولی استعاره ای برای ایمان است که باید تعمیر شود و همه چیز در هم تنیده است. از طرف دیگر ، خرافات برای همه چیز ارجح است. ما می توانیم این را در مقابل افراد با موسی ببینیم ، در حالی که او فقط به دنبال لکنت زبان است. روایت آنقدر کند می رود که گاهی فیلم از ریتم خارج می شود. فراهماند بیشتر به دنبال ایجاد روحیه معاصر است تا اینکه در این درام شرکت کند. اما گاهی اوقات آنقدر درگیر استعاره ها است که از این هدف دور است.

فیلم شمالی از جنوب غربی به کارگردانی حمید زاررگرگد

این فیلم با منظره ای عجیب از زیر آب آغاز می شود و با عزاداری خانوادگی به پایان می رسد. آغاز وعده یک داستان خوب ؛ اما با ورود زهره و بابک ، این فیلم به سرعت وارد ریتم تیز می شود. بنابراین ، در صورت عدم شخصیت مناسب ، فیلم به یک تیزر تلویزیونی یک ساعته تبدیل می شود که به جز صحنه های تیراندازی به موفقیت نمی رسد. در حالی که گروه های مسلح در دهه 1980 جنگل های شمالی را به عنوان پایه ای برای عملیات چریکی تبدیل می کنند. اما این موقعیت را فقط به چند سکانس درگیری محدود کرده است.

از طرف دیگر ، خرده های شخصی به جای اضافه کردن به جذابیت داستان ، با ریتم فیلم پراکنده تر می شوند. شمال از جنوب فیلمی است که در لحظات استرس زا موفق است. اما در توصیف ضعیف عمل می کند.

همه چیز در مورد فیلم های روز چهارم جشنواره ؛ از لولی تا ژولیت و کینگ

این فیلم به کارگردانی ابراهیم امینی

چشم سالخورده دارای یک ایده بکر و بکر و رو به رشد است که می تواند به یک درام روانی و معلق در مورد نوجوانان تبدیل شود. اما مسیر روایت خود را در اغراق و پراکندگی داستان ها از دست می دهد.

داستان با صدای پدربزرگ که گذشته خود را فراموش کرده است ، و مائده (نوه) ، که کل هویت خود را در ستایش یک خواننده کی جستجو می کند ، آغاز می شود. تناقضی که می تواند تمرکز اصلی فیلم و لایه های عاطفی داستان باشد. اما این یک چالش سطحی است. در وسط جاده ، این فیلم از هسته خود خارج می شود و با ریتم تیز گرفتار می شود. از تهران به روستا ، از جمع تا مراسم نمادین در تهران تا مائد برای اثبات زنده بودن خواننده محبوب خود.

پایان فیلم می توانست با تغییر ذهنیت مودا و رها کردن هویت جعلی ، نکته ای مناسب برای خلاصه کردن روایت باشد. اما مسیر آنقدر شلوغ است که این دیگر مهم نیست. چشم گل آلود می توانست تأثیر مهمی در نوجوانان و درگیری های ذهنی آنها داشته باشد. اما چیزی بیش از روایت نیست. در ضمن ، بازی خوب مهدی هاشمی و ستایش دهقانان نباید از آن غافل شود

همه چیز در مورد فیلم های روز چهارم جشنواره ؛ از لولی تا ژولیت و کینگ

جولیت و پادشاه (اشکان ره)

جولیت و پادشاه در یک لحظه تاریخی یک داستان عالی را روایت می کنند. ناصر الدین شاه عاشق یک بازیگر تئاتر به نام جولیت در یکی از سفرهای خود می شود و آنها را برای اجرای نمایش دعوت می کند. جولیت به همراه دوستان خود به ایران می آید ، اما نمی داند شاه ایران برای او چه دیده است. این انیمیشن از نظر بصری جذاب و خوب است و داستان مناسب را روایت می کند. نگاهی جدید به ناصر الدین شاه قاجار در بستر کاخ گلستان و ترکیبی از هوش و طنز وی نشانه هوش سازندگان است.

همه چیز در مورد فیلم های روز چهارم جشنواره ؛ از لولی تا ژولیت و کینگ

فیلم بهمن کامر به کارگردانی بهمن کامرر

داستان فیلم لاک از نقطه ای آغاز می شود که در نگاه اول ساده به نظر می رسد. یک روانپزشک روانپزشکی که از درد گذشته زخمی می شود با بیماری روبرو می شود که رویاهای آن به واقعیت تبدیل می شود. اما با گذشت زمان ، توهم پزشک و بیمار کاملاً درگیر است ، که هیچ کاری برای انجام دادن نیست ، نه کابوس بیداری و نه خاطره خیال.

این فیلم با لحظات خوب مهندسی ، ضربات روایت را بر روی حوضچه های طلایی می گذارد. در سینمایی که داستانهایش از سایه ها بیرون می آید ، بازیگران به چالش کشیده می شوند. لاک پشت یکی از این آثار است که به بازیگری مانند فرهاد آسلانی متکی است و این برنده است.

همه چیز در مورد فیلم های روز چهارم جشنواره ؛ از لولی تا ژولیت و کینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی