اثاثه در ساعات پایانی روز هشتم جشنواره فجر ، فیلم “پیر پسر” به کارگردانی آری باراهانی با بازی در نقش لیلا هاتامی ، حسن پور شیرازی و حامد بهداد در بخش ویژه نمایش داده شد.
به گفته به گزارش میهن تجارت ، پسر پیر داستان خانواده ایرانی را روایت می کند که چهره تاریک جامعه معاصر ایرانی را نشان می دهد که در آن فقر و اعتیاد خانواده را سایه زده است. این فیلم پس از اکران با مخاطبان مداوم در کاخ جشنواره روبرو شد. در این پست ما در مورد فیلم پسر قدیمی به کارگردانی اوکتا باراهانی بحث خواهیم کرد.
داستان پسر پیر
فیلم پسر پیر ، داستان دو برادر ، علی و رضا را با بازی در نقش حامد بهاداد و محمد ولی زادگان که با پدرشان در یک آپارتمان قدیمی و ویران زندگی می کنند ، روایت می کند. آنها در یک اقتصاد سخت قرار دارند که باعث افزایش تنش های خانوادگی و درگیری ها شده است. حضور یک زن با بازی در نقش لیلا هاتامی در بسیاری از سکانس ها نمادی از تحول و مقاومت در برابر افکار رتروگراد است که در نهایت منجر به یک نتیجه غیر منتظره می شود.
انتقاد از پسر پیر
پسر پیر روایتی جذاب و جذاب است که بر اساس اسطوره با اشاراتی به برادران کراماازوف ، روستام و سوهراب است. در این فیلم ، بیننده به دنیایی می رود که استبداد خانواده ، خشونت پنهان و سرنوشت غم انگیز در بافت زندگی روزمره در هم تنیده است.
پسر پیر در ابتدا یک درام ساده به نظر می رسید ، اما به تدریج به یک اثر جنایی تبدیل شد. آنچه این فیلم را از فیلم های دیگر متمایز می کند ، ظرافت آن در نشان دادن قدرت و سرکوب است. پدر (غلام) سعی می کند با زور جای خود را در خانواده حفظ کند. از طرف دیگر ، مصرف مواد مخدر رفتار تحقیرآمیز او را به هیولا تبدیل می کند که از درون ویران می شود.
در قطب ایستاده در مقابل پسر (علی) ، مردی در سکوت مداوم که می تواند بار سنگین رنج را در هر نگاه و حرکت ببیند. هر یک از اقدامات او گواهی بر ترس است که در سایه پدرش رشد کرده است.
پسر پیر یک پسر مدرن از پسری در شهنومه است. اگر در شهنوام ، پدر پسر را در این فیلم می کشد ، گویا پسر با آگاهی کامل سرنوشت پیش نویس خود را انجام می دهد.
آیا فیلم پسر پیر ارزش دیدن دارد؟
درگیری عنصر اصلی درام است و Octa مسواک زدن آن را به خوبی درک کرده است. در بازیگران ، بازی حسن پورهرازی یک سر و گردن بالاتر از سایر بازیگران است. پورهرازی تمام توانایی خود را در انجام یک نقش دشوار و دشوار انجام داده و مخاطب را شگفت زده می کند. در یکی از بالغ ترین آثار هنری خود ، حامد بهاد نه از طریق مکالمات طولانی ، بلکه با سکوت عمیق و ظاهر کامل درد و فرسوده ، علی را به تصویر می کشد. محمد ولی زادگان نقش برادر کوچکتر را به یکی از پیشرفته ترین چهره های این روایت تبدیل می کند و مانند نمادی از نسلی است که بین آزادی و وابستگی رنج نمی برد. سرانجام ، پسر پیر قادر به نوشتن و صحبت در مورد هزاران کلمه از بودجه های مختلف است.