خداحافظی معروفترین ششلول‌بند با سینما

فیلم جدید ایستوود با بازی نیکلاس هولت به عنوان یکی از اعضای هیئت منصفه، داستان پدری را دنبال می کند که باید از کسی دفاع کند که داستانش در رسانه ها زیاد در دادگاه پوشش داده شده است. پیش بینی می شود نمایش «هیئت داوران شماره 2» در چند سالن نمایش برگزار شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که معمولاً فیلم های ایستوود در بسیاری از سالن ها نمایش داده می شد. این کارگردان-بازیگر تمام نشدنی هالیوود با 7 دهه فعالیت حرفه ای در بالاترین سطح، چهره ای منحصر به فرد از سینماست. مردی که از سریال های ارزان وسترن وارد زیرگونه جذاب اسپاگتی وسترن شد و با حضور در فیلم های سرجیو لئونه به شهرت رسید و در سال های بعد و با همکاری های پربار با دان سیگل به یکی از موفق ترین چهره های هالیوود تبدیل شد. ایستوود کارگردانی را در دهه 1970 تجربه کرد و در دهه 1980 فیلمسازی برای او جدی شد.

جالب اینجاست که با بزرگتر شدن ایستوود فیلم های موفق تری ساخت و در سنین بالا برنده 4 جایزه اسکار شد. قبل از 90 سالگی، ایستوود به طور جدی در مورد بازنشستگی از سینما صحبت نمی کرد. اما در سال های اخیر به خصوص پس از پایان سال ها همکاری با کمپانی برادران وارنر، شایعه خداحافظی این کهنه کار هالیوودی جدی شد و حالا که ظاهرا ماجرا به پایان رسیده است و یکی از مهم ترین سینماگران جهان از کار خود بازنشسته خواهد شد. این حرفه

آغاز شهرت با “یک مشت دلار”

زمانی که سرجیو لئونه تصمیم گرفت فیلم A Fistful of Dollars (1964) را کارگردانی کند، به کلینت ایستوود روی آورد. ظاهرا دستمزدی که لئونه می توانست به ایستوود بدهد تنها 15000 دلار بوده است، اما در نهایت بازیگر جوان سریال حاضر شد با دستمزد ناچیزی در نقش مرد بی نام و نشان در «به خاطر یک مشت دلار» بازی کند و این شد. آغاز محبوبیت و موفقیت او در سینما.

اسطوره مرد بی نام

موفقیت “برای یک مشت دلار” منجر به 2 دنباله دیگر شد و لئونه با ایستوود “برای چند دلار بیشتر” (1965) و “خوب، بد، زشت” (1966) را کارگردانی کرد. سه گانه ای که مهم ترین فیلم وسترن اسپاگتی نام گرفت. با این فیلم ها به خصوص با فیلم «خوب، بد، زشت» اسطوره مرد بی نام شکل گرفت و شخصیت سینمایی ایستوود در دهه 1960 را تثبیت کرد.

شروع کارگردانی با توصیه دان سیگل

همکاری با سرجیو لئونه و دان سیگل راه را برای روی آوردن ایستوود به کارگردانی هموار کرد. در این میان نقش و سهم دان سیگل بیشتر بود. همانطور که ایستوود در مصاحبه ای گفت: “دان سیگل بود که به من گفت: “تو حساسیت و دقت جالبی داری و باید کارگردانی را امتحان کنی.”

وقتی فیلمنامه «آهنگ مه آلود مرا پخش کن» به دستم رسید، به سراغ رئیس استودیو رفتم و گفتم می خواهم در این فیلم بازی کنم. گفت: حتماً؛ چون نه. بعد گفتم می‌خواهم آن را کارگردانی کنم و او دوباره گفت: حتماً، چون نه. وقتی داشتم میرفتم با خودم گفتم حتما راحته! البته بعد از آن مدیر برنامه هایم به من گفت که با این کار موافقت کرده اند اما قرار نیست برای کارگردانی فیلم به شما پولی بدهند. اما برای من اهمیتی نداشت، زیرا این یک فرصت عالی بود.

4 جایزه اسکار برای 2 فیلم

کلینت ایستوود یکی از چهره های مورد علاقه آکادمی است و تاکنون 4 جایزه اسکار برده است. ایستوود برای اولین بار برای فیلم «نابخشوده» (1992) برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردانی شد و 12 سال بعد دوباره همان جوایز را برای فیلم «عزیزم میلیون دلاری» (2004) دریافت کرد. ایستوود تنها فیلمسازی است که دو بار برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی شده است.

دوتایی نبرد درخشان

ایستوود که دوران جدیدی از فعالیت خلاقانه خود را در آغاز هزاره سوم آغاز کرد، با 2 فیلم جنگی “نامه هایی از ایوو جیما” (2006) و “پرچم های پدران ما” (2006) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. 2 فیلمی که منتقدان آن را شاهکارهای ضد جنگ ایستوود نامیدند.

هری کالاهان متهم می کند

دان سیگل تأثیر زیادی بر ایستوود به عنوان کارگردان الهام بخش داشت. کارگردانی که ایستوود را در نقش هری کالاهان در فیلم هری کثیف (1971) کارگردانی کرد. یکی از موفق ترین و جذاب ترین فیلم های ایستوود که عاقبت های بیشتری به همراه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی