سبقت مویی «امین حیایی» از «پژمان جمشیدی»/ «فسیل» قعرنشین شد!

بعد- در هفته ای که فهرست جدیدترین ساخته های سینمای ایران در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، رقابت بین فیلم های اکران با ورود یک کمدی جدید داغ شد.

بر اساس گزارش فردا، مهمترین اخبار سینمایی در هفته ای که گذشت، اعلام رسمی فهرست فیلم های راه یافته به بخش های اصلی چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر بود. به تعبیری این هفته مهم ترین رویداد سالانه سینمای ایران به طور رسمی راه اندازی شد تا سینمای ایران آماده رونمایی از آخرین امیدهای خود برای اکران در سال آینده باشد.

البته نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که جشنواره فجر چند سالی است که برپا شده و اساسا تاثیر خود را در چرخه اکران سالانه سینما از دست داده است و کافی است نگاهی به این گزارش بیندازیم تا متوجه شویم 5 فیلم برتر در جدول فروش هفتگی سینمای ایران، هیچ کدام فیلم های رونمایی شده در جشنواره فیلم فجر نبودند!

از سوی دیگر، اگرچه هفته گذشته نوشتیم که افزایش روزهای نیم بها بلیت سینماها به دو روز، تماشاگران هفتگی سینماها را به مرز ۷۴۰ هزار نفر رساند، اما این هفته با کاهش ۴۰ هزار نفری، مجموع فروش سینماها بار دیگر به مرز 700000 در هفته کاهش یافت. یافت

در عین حال فیلم «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی ورود پررنگی به چرخه اکران داشت و توانست در هفته اول خود در صدر جدول فروش هفتگی قرار بگیرد. به این ترتیب امین حیایی توانست رتبه پرفروش ترین بازیگر اکران هفتگی سینما را از پژمان جمشیدی بگیرد.

در گزارش هفتگی «به گزارش میهن تجارت» از وضعیت فروش فیلم های سینمای ایران، عملکرد پنج فیلم پرفروش در هفته سوم دی ماه 1402 را مرور می کنیم.

اولین مکان؛ هاوایی/ 8 میلیارد و 730 میلیون تومان

فیلم «هاوایی» با نام قبلی «رقصنده» از آن دست فیلم هایی بود که سینمادوستان از سال گذشته برای اکرانش حساب کرده بودند و می دانستند ظرفیت بالایی برای تغییر معادله گیشه دارد. همین پیش بینی محقق شد و فیلم توانست در هفته اول اکران خود رتبه اول فروش هفتگی سینماهای کشور را از آن خود کند.

زوج اصلی فیلم «هاوایی» امین حیایی و امیر جعفری هستند و موضوع آن مربوط به پناهندگی ورزشکاران ایرانی به کشورهای خارجی است. از این منظر فیلم فضای متفاوتی نسبت به کمدی های پرفروش امسال دارد.

فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم در خارج از کشور از جمله پارامترهای تاثیرگذار در گیشه در دهه اخیر بوده است.

فیلم «هاوایی» هفته گذشته 183 هزار بیننده را به سالن های سینما آورد و فروش 8 میلیون و 750 هزار تومانی را در گیشه به ثبت رساند.

مجموع فروش این فیلم تاکنون از مرز 9 میلیارد و 200 میلیون تومان عبور کرده است.

جایگاه دوم؛ هتل/ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان

فیلم «هتل» در هفته های اول اکرانش خیلی زود قدرت خود را از دست داد و شاید به همین دلیل وقتی فیلمی مثل «هاوایی» وارد چرخه اکران عمومی شد، خیلی زود رتبه اول جدول فروش هفتگی سینماها را از دست داد. ، و اکنون رتبه دوم سقوط کرده است.

فیلم مسعود اطیابی پس از «فسیل» موفق ترین فیلم سینماهای امسال بوده است و زوج پژمان جمشیدی و محسن کیایی را باید در فهرست زوج های پولساز سینمای ایران قرار داد.

این فیلم همچنان عملکرد موفقی در اکران عمومی و جذب مخاطب عام دارد و به نظر می رسد تا پایان سال جاری سهم قابل توجهی از ظرفیت اکران سینماها را برای خود نگه دارد.

«هتل» این هفته یک میلیون و 700 هزار بیننده را به سالن های سینما کشاند و فروش هفتگی 7.5 میلیارد تومانی را به ثبت رساند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 221 میلیارد تومان بوده است.

رتبه سوم؛ ویلا ساحلی / 4 میلیارد و 520 میلیون تومان

اگرچه کیانوش عیاری در مصاحبه ای صراحتا اعلام کرد که فیلم «ویلای ساحلی» را صرفاً به دلایل اقتصادی کارگردانی کرده است و به همین دلیل بسیاری از منتقدان معتقدند که نباید آن را با آثار برجسته این کارگردان در دهه های گذشته مقایسه کرد، اما باید اذعان کنیم که این فیلم تا کنون موفق ترین فیلم این کارگردان در زمینه ارتباط با مخاطب عام بوده است.

این فیلم با توجه به حضور رضا عطاران و پژمان جمشیدی در نقش های اصلی، از همان ابتدا یکی از شانس های اصلی رقابت در گیشه محسوب می شد اما ژانر متفاوت آن نسبت به کمدی های پرفروش سینمای ایران در سال های اخیر. سال، باعث شد که به سرعت توسط مخاطبان پذیرفته شود. ، روند نزولی را در پیش بگیرید. با تمام این اوصاف این فیلم امسال در گیشه نمایش موفقی داشته است و می توان گفت کیانوش عیاری به هدفی که دنبالش بود رسیده است.

هفته گذشته فیلم «ویلای ساحلی» 99 هزار بیننده را به سینماها آورد و 4.5 میلیارد تومان فروخت.

مجموع فروش این فیلم از زمان اکران تاکنون از مرز 35 میلیارد و 200 میلیون تومان عبور کرده است.

چهارم؛ ورود و خروج ممنوع / 2 میلیارد و 260 میلیون تومان

حالا «ورود و خروج ممنوع» را می توان نه تنها اولین فیلم سینمای ایران به کارگردانی یک روحانی، بلکه یکی از پدیده های اکران امسال دانست.

این فیلم ساخته حجت الاسلام امید آقایی در سال ۱۳۹۷ پس از ۴ سال سکوت رسانه ای اکران شد اما فروش غیرمنتظره ای را تجربه کرد. این فیلم با حمایت بازیگران خود توانست مخاطبان خاص خود را به سینما دعوت کند و مورد توجه قرار گیرد.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا و نیوشا دیغمی بازیگران اصلی این فیلم بودند که حضورشان در ویترین این فیلم کمدی یادآور آثار مسعود ده نمکی است و بازی مشابهی در گیشه داشتند.

فیلم «ورود و خروج ممنوع» هفته گذشته با 50 درصد کاهش مخاطب نسبت به هفته قبل تنها 50 هزار بیننده داشت و توانست فروش 2.26 میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 16 میلیارد و 220 میلیون تومان بوده است.

مقام پنجم؛ فسیلی / 2 میلیارد و 145 میلیون تومان

خب بالاخره «فسیل» در فهرست پنج فیلم پرفروش هفتگی سینمای ایران به رده آخر سقوط کرد تا به امپراطوری یازده ماهه خود در سینمای ایران پایان دهد.

فیلم کریم امینی با بازی رویایی خود نه تنها توانست رکوردهای تاریخی متعددی را در سینمای ایران به جای بگذارد که مسیر گسترده ای را برای قدرت گرفتن دیگر فیلم های کمدی در گیشه هموار کرد و زمینه را برای نزدیک شدن سینمای ایران به سینمای ایران فراهم کرد. رویای «گیشه هزار میلیارد تومانی». ” شد.

«فسیل» در این هفته توانست بیش از 47 هزار بیننده را به سالن های سینما جذب کند و فروش 2 میلیارد و 145 میلیون تومانی را در گیشه هفتگی خود ثبت کند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 305 میلیارد تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *