رکورد ۲۲ میلیارد دلاری صنعت انیمه ژاپن؛ ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲

انجمن انیمیشن ژاپن (AJA) اعلام کرده است که صنعت انیمیشن این کشور در سال 2023 به رکورد 22 میلیارد دلار خواهد رسید که بالاترین میزان در تاریخ است و نسبت به سال 2022 14 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، این گروه که از سال 2009 گزارش های سالانه صنعت انیمه را منتشر می کند، نتایج آخرین نظرسنجی خود را در بازار بین المللی فیلم توکیو اعلام کرد.

یافته های انجمن انیمیشن ژاپن نشان داد که درآمد حاصل از انیمه های خارج از کشور در سال 2023 از درآمد داخلی بیشتر خواهد شد. به طوری که 51.5 درصد از درآمدها معادل 11.25 میلیارد دلار (1.72 تریلیون ین) از خارج و 49.5 درصد یا 10.6 میلیارد دلار (1.62 تریلیون ین) از داخل بوده است. این دومین بار است که درآمد انیمه های خارج از کشور از درآمد داخلی پیشی می گیرد و اولین بار در سال 2020 بود.

با توجه به افزایش محبوبیت انیمه در خارج از کشور و کاهش جمعیت ژاپن، انتظار می رود این روند ادامه یابد.

سال گذشته، فیلم‌های انیمه در ژاپن تسلط یافتند و عناوینی مانند «The First Slam Dunk» (محصول Toei) و «Detective Conan: Black Iron Submarine» (محصول Toho) به ترتیب 104 میلیون دلار (15.87 میلیارد دلار) به دست آوردند. . ین) و 91.1 میلیون دلار (13.88 میلیارد ین) فروش داشت.

انیمه یکی از عناصر کلیدی هدف دولت ژاپن برای تولید سالانه 20 تریلیون ین (130 میلیارد دلار) از طریق بازار محتوا تا سال 2033 است. محتوای این کشور در سال 2022 حدود 4.7 تریلیون ین (31 میلیارد دلار) درآمد داشته است. انجمن انیمیشن ژاپن پیش بینی می کند که انیمه باید 6.4 تریلیون ین (42 میلیارد دلار) از این هدف را در سال 2033 به خود اختصاص دهد که تقریباً دو برابر رکورد سال 2023 است.

میچیهیکو اومزاوا، رئیس انیمیشن Shin-E اظهار داشت که افزایش تعداد عناوین انیمه برای رسیدن به این هدف در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی انسانی امکان پذیر نیست.

وی پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان محتوا باید بر گسترش فروش خارجی و افزایش قیمت هر عنوان تمرکز کنند.

وی افزود: هزینه تولید انیمه نیز به دلیل افزایش دستمزد انیماتورها و سایر کارمندان در حال افزایش است.

کوتارو یوشیکاوا، مدیرعامل و معاون ارشد TMS Entertainment، همچنین افزود که ظرفیت گسترش به بازارهای جدید مانند هند، خاورمیانه و آفریقا وجود دارد.

Umezawa و Yoshikawa هر دو خاطرنشان کردند که استودیوهای آنها در حال کار با هوش مصنوعی مولد به صورت آزمایشی هستند، اما استفاده عملی در انیمیشن هنوز چند سال باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی