تتلو نتیجه سانسور در موسیقی است

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر روی آوردن جوانان به موسیقی بیگانه و تنگ شدن فضا را به «چندشانیه» می گوید.

وزیر ارشاد به خوبی می داند که دور شدن جوانان از موسیقی ایرانی خطرناک است چرا که آسیب های زیادی با موسیقی وارد فرهنگ می شود.

تحجر سیاسی مانع از گسترش موسیقی سنتی و ملی ایران شد و با خروج خوانندگان سنتی، ملی و منطقه ای خلاء ایجاد شد.

فضای مجازی و رسانه های خارجی در صدد گسترش موسیقی هایی مانند پاپ، هیپ پاپ، رپ، راک و… هستند و نسل جدید ناخودآگاه جذب آنها می شود.

امروز جوانان ما از موسیقی سنتی، نواحی و ملی جدا شده اند. در این صورت لازم بود با تکیه بر ذخایر فرهنگی روحیه ملی گرایی، میهن پرستی و بیگانه ستیزی را در بین جوانان گسترش دهیم، اما این کار را نکردیم.

اگر موسیقی سنتی و نواحی را وارد رسانه ملی نمی کنند و برنامه ای برای پخش و گسترش آن ندارند، تقصیر خودشان است.

موسیقی در ایران سابقه ای چند هزار ساله دارد اما به دلیل متحجر شدن و عقب ماندگی فکری زمینه حضور رپرها و. آنها باز کردند

وزیر ارشاد تنها مجری است. مسئولان و نهادهایی که در این زمینه تصمیم می گیرند باید از پخش موسیقی دست بردارند و اجازه دهند موسیقی ملی در رسانه ملی بیشتر فعال شود.

همه تهاجمات فرهنگی و ظهور هنرمندانی چون «تتلو» نتیجه تاکید حکومت بر سانسور است.

وقتی تتلو هزاران نفر را با حرف هایش می آورد و خود را الگویی برای زندگی جوانان معرفی می کند، نتیجه اش گسترش اندوه و محدودیت های درونی است.

موسیقی بر ذهن و روح انسان تأثیر می گذارد و می تواند سطح خشم و استرس را کاهش دهد و از پرخاشگری، غم، افسردگی و … جلوگیری کند.

موسیقی رپ و برخی سبک‌های آمریکایی از فرهنگ گانگستری صحبت می‌کنند، در حالی که در موسیقی ایرانی همیشه ریشه عشق، اخلاق، مذهب و… را می‌بینیم.

کجای موسیقی ایران فاسد است؟ حتی در مورد «لب کارون» که «مرحوم آقاسی» خوانده است، نمی توان گفت که منحرف جامعه است.

زمانی که «محمدرضا شجریان» محدود شد، جوانان به سمت موسیقی و فرهنگ های غربی روی آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی