اثاثه در میان آثار درام سینمای ایران ، فیلم هایی مانند “هیچ چیز” و “هندی ها” وجود دارد که تأثیر عمیقی بر مخاطب دارند و از تماشای این فیلم ها لذت می برند.
به گفته به گزارش میهن تجارتگروهی از فیلم ها به دلیل ویژگی های خاص آنها به یک اثر ماندگار در سینمای ایران تبدیل شده اند. فیلم هایی مانند “جنگل پرتغالی” و “در دنیای شما چند ساعت است” به دلیل فیلمنامه های قوی و بازیگران برجسته مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و مورد استقبال قرار گرفته است. به جز این فیلم ها ، کدام آثار دیگر می توانند جزو بهترین درام باشند؟
بدون کارگردانی عبدالروزا کاهانی
این فیلم هیچ یک از کارهای نمادین نیست که مردم در بین داستانهای او برای هیچ چیز نمی جنگند. نادر بلک ، با بازی مهدی هاشمی ، نمی توان به عنوان یک حرص و آز انسانی رفتار کرد که در نهایت با هر یک به پایان می رسد. اختلال در پرخوری نادر باعث شده است که اوضاع را برای تنها ، یعنی عمه او سخت کند. پیرزن که ترور شده است ، به خانواده ای فقیر پول می دهد تا با مادر خانواده ای که همسر خود را از دست داده اند ازدواج کند. اما او چیزی در مورد این اختلال به آنها نمی گوید. خود خانواده به تدریج در حال درک آنچه اتفاق افتاده است.
این فیلم داستانهای خلاقانه و دیالوگ هایی دارد که غالباً خنده دار به نظر می رسند ، اما در عین حال یک حقیقت تلخ را به تصویر می کشد. به همین دلیل می توان گفت که این فیلم در ژانر کمدی سیاه است. بازیگران در این فیلم خوب بازی می کنند. “هیچ چیز” یکی از مهمترین آثار مهدی هاشمی است ، و ما احتمالاً بهترین بازی صابر ابر را در این فیلم خواهیم دید. بهترین بازیگر نقش اول مرد “هیچ چیز” پانته بحرام ، بحرام است ، که در مورد او می گوید ، “من نقش های سختی را می نویسم زیرا می دانستم پانته بحرام خوب است.” طبق آمار موجود در سایت های تماشای فیلم ، 5 ٪ از مخاطبان معتقدند که این فیلم “هیچ چیز” به کارگردانی عبدالرسزا کاهانی حاوی نکات ارزشمندی است که در یک داستان جدید روایت شده است.
کاغذ بی خط ناصر تاهاوی
فیلم “کاغذ بدون کاغذ” داستان یک خانواده چهار برابری را روایت می کند که در آن مادر از خانه داری خسته شده است و آرزو می کند در مورد عشق او بنویسد. همسر وی (Khosrow Shakibai) در ابتدای داستان هیچ مشکلی ندارد و حتی روی Roya (Hedayat Tehrani) را در یک کلاس فیلمنامه نویسی ثبت کرده است که مشکلات خانوادگی را آغاز می کند. “مقاله بی خط” آخرین اثر ناصر تاهوی است که تصویری واقعی از خانواده ایرانی را نشان می دهد. این فیلم دیالوگ های قوی و تأثیرگذار دارد و با استفاده از طنز ، پیام های خود را در قلب داستان گنجانیده است. مقاله غیرحرفه ای نه تنها داستان رویای خواب را روایت می کند ، بلکه داستان زنانی است که به دنبال آرزوها و آرزوهای خود در بین کارهای بی پایان خانه هستند.
خانه دوست به کارگردانی عباس کیارستامی کجاست
در فیلم “خانه یک دوست کجا است” ، داستان از زمانی آغاز می شود که احمد به طور تصادفی همکلاسی خود ، نماتزاد را به خانه می آورد. او سعی می کند این دفتر را به صاحب خود بیاورد. اگرچه در ابتدا به نظر می رسد که این مهم نیست ، اما وقتی متوجه می شویم که تکالیف تنها دارایی نماتزاده است ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آن را به صاحب آن بیاوریم.
فیلم عباس کیارستامی اوج مهربانی و مهربانی در فرهنگ ایران را نشان می دهد. پس از تماشای این کار ، می فهمیم که چرا کیارستامی و فیلم “خانه دوست کجا هستند” برای کارگردانان مانند مارتین اسکورسیزی جذاب هستند. در “خانه یک دوست کجا است” ، ما یک موضوع ساده داریم که عباس کیارستامی روی جزئیات متمرکز شده است و آن را به یکی از بهترین آثار سینمای ایران تبدیل می کند.
شاعر ، مترجم و مستند ایرانی هاوسنگ آزاد ، گفت: “فیلم” خانه دوستان کجاست “مظهر شعر ، دقت و عمق لوتفی و عرفان نقاشی های بهمن بوروجی است.” این اثر فقط در ایران بود و فقط کیارستامی می توانست آن را ایجاد کند. “
جنگل پرتغال به کارگردانی آرمان خانساریان
فیلم “جنگل پرتغالی” به کارگردانی آرمان خانساریان یک خانواده و درام است که در جاده های شمالی کشور روایت شده است. داستان این فیلم مربوط به سهراب ، یک نمایشنامه نویس ناموفق است که اخیراً به عنوان معلم در دبیرستان پسران برای گذراندن زندگی خود کار کرده است. با نداشتن رابطه خوبی با دانش آموزان خود ، باید به دانشگاه تحصیلات خود برود و اسناد خود را به مدیر مدرسه ارائه دهد. در بازگشت به دانشگاه ، سهراب با رویدادهایی روبرو می شود که زندگی او را دگرگون می کند. این سفر به عنوان محرک درام در داستان عمل می کند و اسرار را که از دیگران پنهان شده است ، آشکار می کند.
آرمن خانساریان کارگردان و نویسنده تجربیات و احساسات شخصی خود را از حرفه دانشجویی خود و پس از آن به عنوان پایه ای برای فیلمنامه خود انتخاب کرده است. وی با همکاری بازیگران برجسته مانند میر سعید مولاویان و سارا بحرامی ، موفق به ایجاد یک اثر متفاوت شد. مصطفی ماستور ، نویسنده و محقق می گوید: “پایان این فیلم یک پایان سینمای خوب است که شخصیت اصلی مسیر ممنوعه در جاده های شمالی را هموار می کند.”
هندی به کارگردانی نیما جاویدی
هندی دومین ویژگی نیما جاویدی است. در این فیلم ، ما با سه شخصیت اصلی روبرو هستیم: رئیس زندان که توسط نوید محمدزاده بازی می شود ، زندانیانی که پاریناز ایزادار را بازی می کنند و یک زندانی که هرگز نمی بینیم ، اما داستان در اطراف زندانی می چرخد. داستان از زمانی آغاز می شود که به سرهنگ جهید دستور داده می شود زندان را به مکان دیگری منتقل کند. او دستور را با دستیار اجرا می کند ، اما ناگهان آنها می دانند که یکی از زندانیان اعدام شده ناپدید شده است.
نوید محمد زاده در فیلم “هندی” می تواند یکی از بهترین نقش های او باشد. شخصیت او در این فیلم با تمام شخصیت هایی که تاکنون بازی کرده است متفاوت است. ژان لوک گدار ، منتقد سینما معتقد است که “سینما تقاطع هنر و زندگی است. فیلم “سرخپوستان” نیز از این قانون پیروی می کند ، و کارگردان شخصیت هایی را که دارای روح و زندگی هستند ، هوشمندانه ایجاد کرده است و ما می توانیم با آنها برخورد کنیم.
هامون به کارگردانی داریوش مهروجی به کارگردانی
فیلم “Hamoon” به کارگردانی داریوش مهروجی یکی از آثار برجسته او پس از انقلاب است که بر اساس تضاد عشق و عقل است. این فیلم داستان مردی به نام هامون (با بازی مرحوم خوسرو شکیبای) را نشان می دهد ، که در آستانه جدایی از همسرش ، مهشید قرار دارد. از طرف دیگر ، هامون در حال نوشتن رساله ای با عنوان “عشق در مذاهب ابراهیمی” است که نتوانسته است به پایان برسد. علاوه بر Khosrow Shakibai ، Dariush Mehrjui از Bita Farahi استفاده کرد که در آن زمان تازه کار بود. شاید یکی از مهمترین صحنه های فیلم دنباله ای باشد که هامون با تمام راه در دادگاه فریاد می زند: “این زن عشق من است.” در حالی که ازدواج او به بن بست رسیده است و طلاق تنها راه پس انداز است.
مرحوم حمید رضا صدر در کتاب خود با عنوان “تاریخ سیاسی سینمای ایران در سینمای ایران” شرح داده شده است و می گوید: “هامون اولین فیلمی است که شخصیت مرد روشنفکری را بدون تکیه بر الگوهای قبلی سینمای قبلی و مرکز توجه نشان می دهد. سینمای ایران “در این فیلم ، حمید هومایون نماینده گروهی از روشنفکران است که به گفته داریوش مهروجی ، در عدم اطمینان ، سردرگمی و فراموشی هستند.”
پارویز به کارگردانی مجید بارزگاری
پارویز یکی از آثار برجسته سینمای ایران در سالهای اخیر است. با وجود بودجه محدود ، این فیلم تأثیرگذار بوده و مخاطب را به خود جلب کرده است. پارویز (با بازی لوون هافتون) مردی میانه است که هنوز ازدواج نکرده است و با چالش های زندگی روبرو است. او با پدرش زندگی می کند و از طریق کار روزمره پول کمی دارد و به این امر عادت کرده است. اما با تصمیم پدر برای ازدواج ، همه چیز تغییر می کند و داستان به یک مسیر جدید می رود.
پارویز ، که سالها تحمل مشکلات را تحمل می کند ، ناگهان فرو رفت و شروع به تلافی و انتقام از پدر و دیگران کرد. شخصیت پدر در این فیلم رهبری است که پارویز در مقابل او قد خود بوده است. اما در پایان خود را از بین می برد.
عاشق ماهی عاشق علی رافی است
داستان فیلم ماهی عاشق می شود ، داستان محبوب که برای فروش یک خانه پدری به ایران باز می گردد. اما او می فهمد که برای رستوران که عاشق او بوده است اجاره داده است. داستان این فیلم در یکی از شهرهای شمالی ایران است و به نظر می رسد مخاطب عاری از هرگونه تکرار و کلیشه است. غذا و رستوران در این فیلم بخش اساسی داستان است. مؤلفه ای که باعث می شود شخصیت و گره زدن در کنار آن باشد. رویایا نونالی و گلشفته فراهانی ، به همراه رضا کیانیان ، یکی از بهترین بازی های خود را ارائه می دهند. این فیلم که در سال 6 ساخته شده است ، دوباره به گفته مخاطبان خود ، بوی زندگی ، اشتیاق و غذاهای محلی.
کارگردانان و نمایندگان به همراه داستان ساده اما جذاب در طراحی صحنه و نور ظریف و مراقب بوده اند. از انتخاب رنگارنگ لباس برای زنان گرفته تا طراحی لباس تیره برای محبوب که به تازگی از انگشتان برگشته است.
فیلم اژدها توسط مانی هاگیگی وارد شده است
فیلم “اژدها وارد می شود” اثری درام و هیجان انگیز است که توسط امیر جدید ساخته شده و توسط مانی هاگیگی نوشته و کارگردانی شده است. داستان این فیلم خلاصه می شود: “شورولت از یک گورستان عبور می کند و به کشتی می رود که در یک گل نشسته است که یک زندانی تبعید به دار آویخته می شود. “مانی رئال برای ساختن فضای اژدها وارد می شود ، به جزیره Qeshm و دره ستاره می رود و یکی از معدود آثار سینمای ایران است که لذت کشف را برای مخاطبان خود به ارمغان می آورد.
یکی از نقاط قوت فیلم فیلم ، فیلمبرداری و صدا است که فضای ترس را به خوبی نشان می دهد. لی مارشال ، منتقد سینما می گوید: “این کارگردان از مجموعه ای از ترفندهای سینمایی پست مدرن استفاده کرده است.” این ترفندها شامل مصاحبه های طنزآمیز ، پرش زمان ، طراحی لباس و صحنه های جذاب (مخصوصاً یک کاشت نارنجی) است. “همچنین ، آهنگ طولانی با الهام از ژانر راک ساخته شده توسط کریستوفر رضای برای این فیلم به جذابیت آن افزود.”
این فیلم در دنیای شما توسط صفی یزدانیان کارگردانی شده است
فیلم “در دنیای شما چند ساعت است” یک اثر عاشقانه با دیالوگ های ساده است که به زیبایی از رنج عشق صحبت می کند. صفی یزدانیان در این فیلم ، مانند حافظ ، نشان می دهد که عشق با درد همراه است و آن را توسط مخاطبان به خوبی درک می کند. لیلا هاتامی و همسرش علی مسفا نیز در این فیلم عملکرد خوبی داشته اند. شخصیت گل به تصویر کشیده شده توسط لیلا هاتامی پس از پنج سال زندگی به ایران باز می گردد و برای دیدار با خانواده خود به زادگاهش سفر می کند. فرهاد ، با بازی علی مسفا ، که عاشق گل قدیمی و دلچسب است ، خوشحال است که از او بازگشت و از او استقبال کرد. اما ناگهان ، فرهاد ، مانند یک ساختمان بزرگ که از بین می رود ، ناامید می شود زیرا گل هیچ خاطره ای از او ندارد. در دنیای شما ، یک داستان زیبا اما دردناک از یک عشق یک طرفه در شهر عاشقان ، رشت به تصویر کشیده شده است. صدا در این فیلم نقش مهمی ایفا می کند. صدای باد ، باران و موسیقی کریستوفر رضای که ترکیبی از گویش شمالی و یادداشت های فرانسوی است.