فیلم های روز دوم جشنواره فیلم فجر؛ از آنتیک تا صنم

بار – در روز دوم جشنواره فیلم FAJR ، دو فیلم و یک انیمیشن نمایش داده شد که انتقادات مختلفی را دریافت کرد.

به گفته به گزارش میهن تجارت ، 7 فوریه یک روز آرام در جشنواره فیلم فجر بود. در این روز ، “عتیقه” ، “ترکهای عمیق” و “افسانه سپهر” منتشر شد. در همان زمان ، فیلم “سانام” به کارگردانی Shohreh Rahimzadeh جایگزین زمان برای ابدیت شد. در این پست ما به طور خلاصه روز دوم جشنواره فیلم FAJR را مرور خواهیم کرد.

ترکهای عمیق به کارگردانی آرمان زارین کوبه

این فیلم ترک عمیقی از یک سیکد مینیمالیستی است که فراتر از فضای بسته خانه نیست اما به آرامی فشارهای روانی را آشکار می کند. داستان یک فیلم عمیق ترکی در مورد مردی به نام محمود است که از بیمارستان علوم اعصاب مرخص می شود. از طرف دیگر ، فخری – همسرش قبل از رسیدن درها و پنجره ها را قفل می کند. با آمدن محمود به خانه ، اسرار فاش می شود که زندگی کل خانواده را تحت الشعاع قرار می دهد.

بازی رضا باباک و گلچره ساجادیه در این فیلم فیلمنامه ای بالاتر است. در 5 دقیقه اول فیلم ، ریتم دارای ریتم قابل قبولی است ، اما پس از آن به دلیل ضعف در فیلمنامه و عدم ارائه اطلاعات لازم در مورد شخصیت ها ، حوصله آن است. مخاطب دلیل خصومت زن و مرد را نمی فهمد ، و سؤال این است که چرا او در را روی پیرمرد قفل کرد ، اما بعد با او در یک میز می خورد؟ در حقیقت ، رها کردن عمیق در یک چاقی عمیق گیر کرده است ، و سالک به جای برخورد با شخصیت ها و داستان ها ، بیهوده مورد بررسی قرار می گیرد.

این فیلم در فضا موفق بوده است ، اما روابط شخصیت ها و منطق حضور و اصرار پلیس در خانه بودن ، پرداخت دقیق و دقیقی ندارد. این فیلم عمیق ترکی به کارگردانی آرمان زارین کوب ، به جای اینکه به دنبال حل مشکلات باشد ، اضطراب را در ذهن مخاطب پرورش می دهد ، احساس نابودی گذشته و آینده ای که خوب نیست.

فیلم عتیقه به کارگردانی هادی نایگی

فیلم “عتیقه” ، به کارگردانی هادی ناییگی ، داستان جدیدی از روزهای هیجان انگیز انقلاب اسلامی را به تصویر می کشد. این فیلم زندگی دو فروشنده جوان عتیقه ، ابی و والی را روایت می کند که تجارت آنها با آغاز انقلاب رکود کرده است. اما یک واقعه غیر منتظره ، یعنی باز شدن در حرم یک امام ، شیوه زندگی آنها را تغییر می دهد. این دو دوست نزدیک تصمیم می گیرند با راه اندازی امامزاده جعلی در یکی از کشور ، درآمد کسب کنند. Pejman Jamshidi ، Bijan Banafshekhah و ستاره Pesiani در این فیلم بازی کرده اند.

این فیلم انتخاب مناسبی برای جشنواره فیلم نیست ، زیرا به نظر می رسد ویرانی است که نقشه و معمار ندارد. داستان فیلم ، بدون طرح ، فقط یک سری از رویدادها است که بدون وقفه اتفاق می افتد و نیمی از فیلم به راحتی قابل حذف است.

در حقیقت ، به جای ایجاد روایت ، عتیقه در حوادث بی سابقه درگیر است ، گویی نویسنده و کارگردان یک جعبه جادویی از وقایع دارند و قدرت اضافه کردن هر چیزی را به فیلم دارند. ژانر فیلم کمدی عتیقه است. اما هیچ خنده ای از سوی مخاطب وجود ندارد.

نگاهی کوتاه به فیلم های روز دوم جشنواره فیلم فجر ؛ از عتیقه به

انیمیشن افسانه ای سپهر

انیمیشن افسانه ای سپهر دومین کار بلند تیم است. داستان خلاصه انیمیشن است: “هر افسانه به یک قهرمان احتیاج دارد”

انیمیشن “افسانه سپهر” داستان پسری به نام سپهر را روایت می کند که مانند یک قهرمان ، خود و سایر موجودات را از غول ها نجات می دهد. یکی از مضرات این انیمیشن فیلمنامه ای است که در واقع به پاشنه آشیل آن تبدیل شده است. این فیلم مربوط به قهرمانان ایرانی و پلنگ های یوزپلنگ است. اما نمادهای ایرانی خالی است. افسانه سپهر از نظر فنی و شدید لقب گرفته و برای مخاطبان کودک جذاب تر است.

فیلم های روز دوم جشنواره فیلم فجر ؛ از عتیقه به

فیلم SANAM به کارگردانی Shohreh Rahimzadeh

پس از عزیمت “زمان برای ابدیت” ، فیلم سانام به کارگردانی Shohreh Rahimzadeh جایگزین شد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و روایت داستان قبایل کل خانواده را در آتش از دست داده است. این فیلم شایسته تهیه کننده فیلم است: “این فیلم احترام به همه زنان قبیله است”. بشر به نظر می رسد که فیلم “SANAM” نتوانسته منتقدین را به خود جلب کند.

نگاهی کوتاه به فیلم های روز دوم جشنواره فیلم فجر ؛ از عتیقه به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی