اگر خودم کارگردانی می‌کردم، «رها» فیلم تلخ‌تری می‌شد

فیلمنامه نویس فیلم “Raha” گفت: “اگر من خودم را کارگردانی می کردم ، فیلم تلخی می ساختم.”

به گفته ایلنا ، علی حسینی ، نویسنده فیلمنامه فیلم “Raha” ، که امسال در قسمت اصلی جشنواره فیلم Fajr حضور دارد ، درباره انتخاب Raha به عنوان مهمترین شخصیتی که در آن فیلم انتخاب شده است گفت بشر با توجه به شخصیت Tawhid ، با بازی شهاب حسینی ، بسیار بیشتر از سایر شخصیت ها است ، بنابراین نام فیلم بر اساس آنچه برای دختر Tawhid اتفاق می افتد انتخاب شد و او را تغییر داد.

حسینی خاطرنشان کرد: رابطه دختر و پدر در خانواده همیشه یک رابطه خاص و تأثیرگذار برای هر دو طرف است و فکر می کنم اگر اتفاقی برای دختر بیفتد ، پدر ناراحتی بیشتری خواهد داشت. از طرف دیگر ، دلیل دیگر انتخاب شخصیت متروکه در این داستان ، علاوه بر تأکید بر رابطه پدر -دلخراش داستان فروش مو ، که می دانیم رایج است و خرید آرایشگاه های موهای بلند است که یک رویداد مشترک است. اینکه برخی از خانمها می توانند موهای خود را برای تأمین نیاز مالی بفروشند و اگر پسر شخصیت اصلی بود ، منطقی نخواهد بود و ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

وی درباره نگاه اجتماعی این فیلم گفت: “تمام آنچه شما در” رها “می بینید از وقایع جامعه ما بیرون آمده است ، و من می توانم به اخبار سالهای اخیر ما برای هر رویدادی مراجعه کنم.” در حقیقت ، وقایع این فیلم از خبرهایی که در طول سالها خوانده ام بیرون می آید ، و من هرگز چیزی برای رفتن به سیاهی طراحی نکرده ام.

فیلمنامه نویس در مورد تلخی داستان “رها کردن” و آزار دهنده آن برای مخاطبان گفت: هرکسی که فیلمنامه را می خواند ، 5 ٪ از مردم عاشق فیلمنامه ، ابلاغ و آسیب دیده بودند و 5 ٪ واقعاً از فیلمنامه عصبانی بودند. و بدون گفتن که از فیلمنامه متنفر بودند ، آنها تأکید کردند که داستان داستان واقعاً آزار دهنده است ، و این انتخاب من به عنوان فیلمنامه نویس بود که داستان را به این تلخی برسانم.

حسینی به سؤالی در مورد کاهش تلخی فیلم توسط کارگردان در یک کنفرانس خبری پاسخ داد: “منظور من حذف فیلمنامه نبود. آقای فراهماند ، به عنوان کارگردان انتخاب خود ، کاهش تلخی فیلم بود و این در نوع دکوپاژ و دیدگاههای او در پایان فیلم مشهود بود. چشم های بی رحمانه توحید و چهره غم انگیز او را در نزدیکی احساسات مخاطب نشان دهید ، اما آقای فراهماند دنباله را خرد نکرد و به خودش اجازه داد تا بیشتر برود و تلخی فیلم را افزایش دهد. این باعث می شود کارگردان دوربین از شخصیت دور شود تا مخاطب بر آن غلبه نکند و فیلم خیره کننده تر نیست ، موقعیت ها بسیار تلخ و شاید آزار دهنده باشند و کارگردان تصمیم گرفت فیلم را تلخ کند.

فیلمنامه نویس در پایان گفت: “البته ، هر کارگردان تصمیم می گیرد با استفاده از ابزارهای کارگردانی فضا و احساس را در فیلم ایجاد کند و آنچه ما می بینیم انتخاب آقای فراهماند است که نمی تواند یک مشکل در نظر گرفته شود و مربوط به جهان بینی کارگردان است ، اما جهان بینی کارگردان اگر من این فیلم را کارگردانی می کردم ، قطعاً از دیدگاه هایی که ذکر کردم استفاده می کردم و به طور طبیعی داستان را تلخ تر می کند و “انتشار” را به یک فیلم تلخ تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی