بازی ها به عنوان ابزاری قدرتمند در آموزش و پرورش تأثیر مثبت مثبت یا منفی بر دانش آموزان دارند ، بنابراین تولید بازی های با کیفیت بر اساس ارزش های فرهنگی و تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.
تقویت مهارتهای شناختی مانند حل مسئله ، تفکر انتقادی و خلاقیت ، افزایش انگیزه و مشارکت بین فردی ، یادگیری تجربی ، پیشرفت مهارتهای اجتماعی و امکان اعتیاد به بازی ها با محتوای نامناسب و عوارض جانبی بر کودکان و نوجوانان همه حاکی از نیاز به تولید است بازی های با کیفیت بالا این مبتنی بر ارزشهای فرهنگی و تاریخی کشور ما است.
با تولید و تهیه بازی های با کیفیت بالا و متناسب با طعم دانش آموزان ، کودکان و نوجوانان می توانند فرهنگ و تاریخ کشور ما را به خوبی حفظ و منتقل کنند ، علاوه بر ارزشهای فرهنگی و تاریخی مبتنی بر بازی می تواند به تقویت هویت ملی و فرهنگی دانش آموزان کمک کند و حس تعلق افتخار فرهنگ و تاریخ کشورش برای تقویت دانش آموزان.
بازی هایی که شخصیت های مثبت و الهام بخش از تاریخ و فرهنگ را ارائه می دهند می توانند به دانش آموزان کمک کنند تا از الگوهای مثبت پیروی کنند ، که می تواند به شکل گیری شخصیت و ارزشهای اخلاقی آنها کمک کند و از جلوگیری از تهاجم فرهنگی جلوگیری کند ، چرا در عصر جهانی سازی ، بازی ها بر ارزشهای فرهنگی و تاریخی می تواند به عنوان ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی عمل کند. این بازی ها می توانند دانش آموزان را از تأثیرات منفی فرهنگ های خارجی محافظت کنند و آنها را به ارزش های بومی خود وفادار نگه دارند.
سلیقه دانش آموزان به بازی و بازی های آنلاین / نیاز به طراحی شخصیت های ملی مبتنی بر داستان نقل مکان کرده اند
محمد کمال ، برنامه نویس ، طراح بازی و نویسنده کتاب در زمینه آموزش رسانه ها و رسانه ها در مصاحبه ای با گزارشگر ایمانا ، با گسترش بازی های رایانه ای در بین دانشجویان ، توجه به سلیقه ها و نیازهای این بخش از جامعه به یکی از اصلی ترین نگرانی های مقامات فرهنگی و آموزشی تبدیل شده است. مطالعات نشان می دهد که سلیقه دانش آموزان منجر به عملکرد با کیفیت بالا و بازی های آنلاین و جزئیات بسیاری شده است. این بازی ها مخاطبان زیادی را با انواع سلاح ها ، مراحل متنوع ، گرافیک پیشرفته و صدای حرفه ای جذب کرده اند ، با این حال ، بسیاری از این بازی ها دارای محتوای خشونت آمیز هستند و برای گروه های سنی مثبت 5 ساله طراحی شده اند ، در حالی که بیش از 5 ٪ از دانشجویان تحت سن 5 سالگی از این بازی ها استفاده می کند ، که می تواند اثرات منفی مانند افزایش اضطراب ، پرخاشگری و ارتقاء خشونت در بین کودکان و نوجوانان داشته باشد.
وی افزود: با اشاره به ضرورت طراحی بازی های داستانی با تمرکز بر شخصیت های ملی و شهید ، وی افزود: برای جذب دانش آموزان به بازی های سالم و مفید ، نیاز به طراحی بازی های با کیفیت بالا و محتوای داستان قوی احساس می شود ، بازی هایی که دارای داستان های جذاب و بخش های اکشن هستند ، با داستان ها و داستان های جذاب. از چهره های ملی و مذهبی باشید ، می توان مورد استقبال قرار گرفت. اضافه کردن قطعات چند نفره و شبکه سازی همچنین می تواند به پایداری و محبوبیت این بازی ها کمک کند ، نمونه های موفق داخلی مانند “مقاومت” نشان می دهد که بازی های با کیفیت متمرکز بر موضوعات ملی و دفاع مقدس ، نه تنها در داخل کشور ، بلکه در سطح منطقه ای نیز می توانند موفقیت آمیز باشند. برای فروش قابل توجهی
به جای تشویق دانش آموزان به بازی ، ما آنها را به سمت طراحی و ساخت بازی های رایانه ای سوق می دهیم
با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با استعداد و سلیقه ای وجود دارند که نیاز به راهنمایی و پشتیبانی در بین دانش آموزان دارند ، یکی از مؤثرترین راه های تغییر سلیقه دانش آموزان ، آموزش بازی های مدرسه است ، به جای تشویق دانش آموزان به سادگی تشویق دانش آموزان. بازی را می توان به طراحی و ساخت بازی های رایانه ای هدایت کرد که این امر به انگیزه برای دانش آموزان ، آموزش معلمان و حضور مشاوران و مشاوران نیاز دارد. طراحان در مدارس هستند و همچنین حمایت از مؤسسات نظامی و فرهنگی مربوط به دفاع مقدس و شهدا برای این پروژه ها می تواند به تولید بازی های سالم و مفید کمک کند.
کمال گفت که یکی از اصلی ترین چالش ها در زمینه بازی ، عدم حمایت مالی از طرف مردم و مقامات است ، وی گفت: برای تولید بازی های با کیفیت بالا ، نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه وجود دارد ، مقامات می توانند کمترین علاقه یا مستقیم را ارائه دهند حمایت مالی از تولید کنندگان. به داخلی کمک کنید. نمونه های داخلی موفق مانند “فرمانده مقاومت” ، “مختار” و “سفیر عشق” نشان می دهد که بازی های با کیفیت و فرهنگی با کیفیت بالا نه تنها می توانند مورد استقبال عموم قرار گیرند بلکه از سودآوری قابل توجهی نیز برخوردار هستند.
ما می توانیم شهدای دانشجویی را به عنوان شخصیت های اصلی بازی ها انتخاب کنیم
وی افزود: استفاده از شهدای دانشجویی به عنوان شخصیت های اصلی بازی ها می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر دانشجویان بگذارد و شهدای دانشجویی مانند شهید فهمید و شهید بهنام محمدی الگوی خوبی برای جوانان و نوجوانان ما هستند.
داور ملی خاطرنشان کرد: با معرفی این شخصیت ها در فضای بازی ، دانش آموزان به سرعت در حال برقراری ارتباط با آنها و ارتباط با آنها هستند و دانش آموزان را بیشتر در مورد ارزش های این شهدا و الگوبرداری از آنها می کنند. شهدای دانشجویی کمتر توسط دانشجویان شناخته می شوند و این یک فرصت عالی برای ارتقاء ارزش های آنها است.
کمال افزود: “با استفاده از فضای بازی ، این شهدا را می توان به دانشجویان معرفی کرد و بخش های مختلف زندگی و اقدامات این شهدا را می توان به عنوان معماها و چالش های مختلف در طول بازی مطرح کرد.” این روش همان بازی “نبرد هور» یعنی معرفی شهدای غواص و آموزش بازیکنان در داستان و فضای بازی با ارائه اطلاعات در مورد زندگی نامه آنها.
وی تأکید کرد: با ایجاد بازی هایی که شهدای دانشجویی را معرفی و جشن می گیرند ، نه تنها می توانیم تأثیر فرهنگی مثبتی بر جامعه داشته باشیم بلکه به دانش آموزان نیز کمک می کنیم تا ارزش های اخلاقی و انسانی را درک کنند و از این الگوهای عالی الهام بگیرند. این می تواند دانش آموزان را افتخار و با انگیزه تر کند و نسل های آینده را به اهداف عالی شهدای ما سوق دهد.
بر این اساس ، بازی ها به عنوان یک ابزار قدرتمند می توانند تأثیر مثبت و منفی بر دانش آموزان داشته باشند ، بنابراین تولید بازی های با کیفیت بالا بر اساس ارزش های فرهنگی و تاریخی به تقویت مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان و حفظ فرهنگ و تاریخ کمک می کند.
این بازی ها می تواند به دانش آموزان کمک کند تا هویت فرهنگی و ملی خود را تقویت کنند و در عین حال از حمله فرهنگی جلوگیری کنند ، بنابراین سرمایه گذاری در چنین بازی هایی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به شکل گیری نسل های آینده که در فرهنگ و تاریخ آنها کمک می کند ، کمک کند. آنها افتخار می کنند و ارزش های اخلاقی و اجتماعی را رعایت می کنند.
تغییر سلیقه دانش آموزان به بازی های سالم و مفید نیاز به طراحی بازی های با کیفیت بالا با تمرکز بر داستان های ملی و شخصیت های مذهبی دارد. آموزش بازی در مدرسه و پشتیبانی مالی برای تولید کنندگان داخلی می تواند به تغییر این منطقه کمک کند. با سرمایه گذاری مناسب و همکاری مؤسسات فرهنگی و نظامی ، می توان بازی هایی را تولید کرد که نه تنها از دانشجویان استقبال می کنند بلکه به تقویت هویت ملی ، فرهنگی و تاریخی آنها نیز کمک می کنند.
منبع : به گزارش میهن تجارت