پیشنهاد عجیب تیم‌های تبلیغاتی به تهیه‌کننده «یادگار جنوب»: پول بدهید تا علیه رقبایتان بدگویی کنیم

مجتبی راشد تهیه کننده فیلم سینمایی «یادگار زون» که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است، درباره ساخت این فیلم گفت: وقتی فیلمنامه «یادگار زون» را خواندم فضای کار را خیلی دوست داشتم و نوع روایت برایم جذاب بود. از طرفی دو کارگردان فیلم آقای پدرام پورامیری و حسین دوماری رزومه خوبی داشتند و فیلم ژاندار به کارگردانی این دو فیلمساز هم کار جالبی بود و من برای همکاری با اینها اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردم. دو کارگردان جوان

به گزارش ایلانا، راشوند اظهار کرد: ساخت یک فیلم غیر کمدی در سینمای ما با ریسک بالایی همراه است و از طرفی اگر بخواهید خلاق و نوآور باشید این ریسک دو چندان می شود و به نظر من «یادبود». جنوب» این ویژگی را دارد. این فیلم یک فیلم عاشقانه مرموز است و در ژانری ساخته شده است که در سینمای ما کمتر ساخته می شود. تلاش ما این بود که فیلمی متفاوت از دیگر آثار سینمای ایران بسازیم تا مخاطب با سینما روبه رو شود و فیلمی را به معنای واقعی ببیند.

وی افزود: متاسفانه سینمای کشور ما محدود به دو نوع فیلم است که یکی فیلم های کمدی و دیگری فیلم های تولید شده توسط نهادها و سازمان های دولتی است و این فیلم ها چندان دغدغه ای برای مخاطب ندارد اهداف دیگری را دنبال کنید.” امروز به نظر می رسد باید سینمای غیر کمدی را کنار بگذاریم و فقط کمدی بسازیم. متولیان سینمای ما قدر این سینما را نمی دانند و متاسفانه با اکران همزمان تعداد زیادی فیلم باعث سوختن فیلم می شوند و این وضعیت ریسک کار را برای بخش خصوصی نیز افزایش می دهد.

این تهیه کننده تصریح کرد: امروز جوانان زیادی در دانشگاه ها داریم که در حال تحصیل در رشته سینما هستند و به زودی می خواهند وارد عرصه فیلمسازی و سایر رشته های سینما شوند و با این وضعیت به نظر می رسد تنها برای ظهور فیلمسازان کمدی جا داشته باشد. و همه هنرجویان امروزی باید کمدی ساختن را بیاموزند، زیرا در حوزه کاری امکان ساخت فیلم های غیر کمدی عملا بسیار کم است. ما سینماگرانی که امروز در این سینما فعالیت می کنیم، موظفیم نگاهی به جلو داشته باشیم و این سینما را در ژانرهای مختلف حفظ کنیم تا نسل آینده فیلمسازی در ژانرهای مختلف را تجربه کند.

راشوند درباره موضوع فیلم «یادگار جنوب» گفت: فیلمنامه این اثر، فیلمنامه ای داستانی است که به موضوع انتقام می پردازد و آن را محکوم می کند. ما در این فیلم عشق را با اغراق نشان دادیم که اتفاقاً اغراق عمدی بود چرا که اغراق یکی از مولفه های سینماست و از این مولفه و ویژگی استفاده کردیم و بنابراین «یادگار جنوبی» را می توان فیلم عاشقانه متفاوتی دانست. عشق مفهومی است که «بنای جنوبی» از آن پیروی می کند و قطعا این موضوع هیچ گاه قدیمی نمی شود و همیشه در داستان ها و روایت ها اغراق می شود و در داستان هایی مانند «لیلی و مجنون» نیز این نشانه را می بینیم و این داستان قدیمی یکی از جذاب ترین روایت ها هنوز برای مردم جذاب است و آن را دنبال می کنند و در مورد آن صحبت می کنند و در مثال های خود به آن اشاره می کنند.

وی تاکید کرد: نگرانی هایی برای اخذ مجوز تولید داشتیم که در نهایت به چالش هایی منجر شد و خوشبختانه با صحبت هایی که با دوستانمان در وزارت ارشاد داشتیم نگرانی ها برطرف شد و البته تغییراتی در تولید ایجاد شد. فیلمنامه پروانه نمایش «یادگار جنوبی» با اینکه تغییرات زیادی داشت، روایت را حفظ کردیم و قسمت های حذف شده را تغییر دادیم و در نهایت برای گرفتن پروانه نمایش با مشکل مواجه نشدیم.

این تهیه کننده در ادامه گفت: اما نسخه اکران شده تفاوت هایی با نسخه جشنواره فیلم فجر دارد که بنا به صلاحدید گروه سازنده ساخته شده است. زمان جشنواره فجر زمان زیادی از فیلمبرداری نگذشته بود و ما فیلم را با عجله به جشنواره رساندیم و بازبینی زیادی نداشتیم و باید فرصتی فراهم می شد تا محصول نهایی را با دقت بیشتری آماده کنیم، اما از آنجایی که زمان کمی وجود داشت. حضور در جشنواره این فیلم به جشنواره راه یافت و بعد از آن کمی زمان را کوتاه کردیم و موسیقی و سایر قسمت های «یادگار جنوبی» را تغییر دادیم.

وی افزود: «یادگار جنوبی» نشانه هایی از اجتماع خود دارد و شخصیت های بومی را در آن می بینیم اما کمتر به سمت سینمای اجتماعی می رود و بیش از هر چیز یک داستان عاشقانه را دنبال می کند. در جشنواره حتی برخی به ما پیشنهاد کردند که این اثر را به صورت خطی ویرایش کنیم اما معتقد بودیم که این روایت برای این داستان مناسبتر است. مخاطبان امروزی به سینمای جهان دسترسی دارند و اگر روایت ما مناسب نباشد قطعا از آن استقبال نمی کنند.

راشوند درباره شرایط اکران این فیلم گفت: خوشبختانه تاکنون فروش خوبی داشته ایم و مردم با فیلم ارتباط برقرار کرده اند. یکی از چیزهای عجیبی که در زمان اکران این اثر با آن مواجه شدم، پیشنهادی بود که به صورت آنلاین به من داده شد و حتی به این پیشنهاد پاسخ ندادم. یکی از تیم های تبلیغاتی در دایرکت اینستاگرامم پکیج هایی را برای تبلیغ این فیلم به من پیشنهاد داد و یکی از پیشنهاداتشان این بود که به دیگر فیلم های منتشر شده در صفحات اینستاگرام تهمت بزنم تا اگر هزینه لازم را پرداخت کردم، به شدت مخالف فیلم های دیگر باشم. صفحات عملاً کامنت می گذاشتند و من واقعاً از این راهکارهای تبلیغاتی غیرحرفه ای و حتی غیرانسانی متعجب شدم و به پیشنهاد آنها پاسخی ندادم. واقعا برای من عجیب است که امروز یک شغل در زمینه تبلیغات فیلم وجود دارد که از تهیه کنندگان پول می گیرند تا به فیلم های دیگر به صورت آنلاین تهمت بزنند.

وی افزود: معتقدم رقابت سالم می تواند پربارتر باشد و در این زمینه همه چیز به سلیقه مخاطب بستگی دارد و باید روی ساخت یک فیلم خوب تمرکز کنیم تا بتوانیم سلیقه های بیشتری را به کارمان جذب کنیم. مردم باید تصمیم بگیرند که کدام فیلم را ببینند و خوشبختانه با وجود تعطیلی هایی که این روزها داشتیم، «یادگار جنوب» فروش خوبی داشت و تنها دغدغه ما حجم بالای فیلم های در حال اکران است که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. هفته در عین حال می بینیم که فیلم های کمدی زیادی در حال اکران هستند و فیلم های دیگر به راحتی می سوزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی