جزئیاتی تازه از فیلمی سیاه و تلخ از سحر دولتشاهی و امیر آقایی

کاوه سجادی حسینی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «نبودنت» درباره تاریخ اکران این فیلم در سینماها گفت: به احتمال زیاد این فیلم در پایان مهر امسال اکران خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی در خصوص اکران فیلمش ادامه داد: ماهیت فیلم «غیبت» این است که روابط و درام بسیار درونی است و بیشتر به مشکلات عاطفی افراد می پردازد. چون درام فیلم بیشتر درونی است، این احتمال وجود دارد که مخاطب خاصی که به دنبال هیجان است و سینما را فقط سرگرمی می بیند، با آن ارتباط برقرار نکند.

کارگردان «بسار» با اشاره به اینکه فیلم سیاه و تلخی نساخته است، گفت: فضای فیلم «غیبت» سیاه نیست، بلکه فیلم واقعیت را نشان می دهد و در زندگی واقعی، سیاه و سفید طرف هستند. در کنار هم جنبه های مختلف آدم ها حول محور داستان «غیبت تو» می چرخد ​​و به همین دلیل نمی توانم بگویم که فیلم سیاهی است.

وی ادامه داد: ما به مشکلاتی مانند بی مهری و مشکلات عاطفی مردم پرداخته ایم و این فیلم نشان دهنده آسیب هایی است که از دست دادن می تواند ایجاد کند. شاید این موضوع باعث شد تا مخاطب احساس کند فضای فیلم بسیار تاریک و تلخ است در حالی که این فیلم بخشی از زندگی واقعی را روایت می کند. کارگردان هایی بوده اند که درباره قسمت تلخ زندگی فیلم ساخته اند، اما تماشاگران فیلم را رد نکرده اند، بلکه با شخصیت ها ارتباط برقرار کرده اند. مهم ترین نکته در خلق چنین آثاری توجه به روابط انسانی و دروغ نگفتن به آنچه می گوییم است. نه سیاهی در فیلم درست است و نه سفیدی، بلکه واقع گرایی مهم است.

«نبودنت» حکایت از دست دادن است

این کارگردان درباره حذف چند سکانس از فیلم «نابودنت» گفت: چند سکانس از فیلم را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر حذف کردیم و این سکانس ها در اکران عمومی وجود ندارد. در این فیلم روابطی بود که باعث سوء تفاهم شد، در نتیجه به پیشنهاد دوستان سکانس هایی را حذف کردیم. این اتفاق کمی روی روایت فیلم تاثیر گذاشت، اما مجبور شدیم این کار را انجام دهیم، چون اگر این کار را نمی کردیم، فیلم به جشنواره و اکران نمی رسید. باید با تعامل فیلم را زنده نگه می داشتیم.

وی افزود: فیلم «نوبودانت» به صورت کاملا مستقل ساخته شده و حتی تاکنون هیچ حامی مالی نداشته و تمام سرمایه فیلم توسط آقای سعید مهربخش پرداخت شده است. او از ابتدا تا انتهای فیلم با ما بود و ۲ سال و نیم صبر کرد تا فیلم به نتیجه برسد.

کاوه سجادی حسینی که دستیار اول اصغر فرهادی در فیلم «فروشنده» بود، درباره تاثیری که از این کارگردان گرفت، توضیح داد: مهم ترین چیزی که از آقای فرهادی یاد گرفتم اخلاق، تداوم و مقاومت او در ساخت فیلم است. آقای فرهادی یک وسواس بسیار درست و نگاه تیزبین در سینما دارد. من برای بسیاری از فیلمسازان دستیار کارگردان بوده ام، اما سینمای خودم را دارم و یاد گرفته ام که سینمای دیگران را تکرار نکنم. فیلم سینمایی «شب بیرون» در سال 1392 به صورت مستقل و با هزینه بسیار کم با حضور هوتن شکیبا و حسام محمودی ساخته شد و پس از آن فیلم «بوفالو» را ساختم و سپس به سراغ آقای فرهادی رفتم. آن زمان ژانر سینمایی خودم را پیدا کرده بودم اما قطعا همکاری با آقای اصغر فرهادی روی کارم هم تاثیر گذاشته است.

وی از ساخت فیلم جدید خود خبر داد و یادآور شد: به تازگی پروانه ساخت فیلم «نقطه کور» که نام موقت این اثر است را دریافت کرده ایم. موضوع این فیلم درباره خانواده ای است که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

جزئیات جدید فیلم تلخ و سیاه سحر دولتشاهی و امیر آقایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی