دیگر کسی به نامزدی پژمان جمشیدی نخواهد خندید!

بر اساس گزارش فردا، پژمان جمشیدی از آن دست چهره هایی است که حضورش در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به دلیل جایگاهی که امروز در عرصه سینمای ایران دارد، کنجکاو است. بازیکن سابق فوتبال که اکنون زیر ذره بین آخرین فعالیت های سینمایی بسیاری از رسانه ها قرار دارد.

از بدو ورود به عرصه بازیگری محبوبیت شگفت انگیزی در بین مردم پیدا کرد و اکنون با دو فیلم «صبحانه با زرافه ها» و «بیدان» در دو محیط کاملا متفاوت در جشنواره فجر حضور یافته است.

در این گزارش کوتاه روایت «به گزارش میهن تجارت» از کارنامه این بازیگر به بهانه راهیابی این دو فیلم به جشنواره را می خوانید.

روایت اول؛ دو فیلم در فجر، یک شانس برای سیمرغ

جمشیدی در چند سال اخیر در فیلم های کمدی زیادی دیده شده است و خودش دلیل این موضوع را مشکلات مالی عنوان کرده که مجبورش کرده در این آثار بازی کند.

حالا او به یکی از بازیگران با استعداد و سرشناس سینمای ایران تبدیل شده است که توانسته مخاطب را راضی نگه دارد. جمشیدی امسال برای پنجمین بار در جشنواره فجر حضور دارد و برای اولین بار با فیلم «سوء تفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی در این رویداد سینمایی حضور یافت.

وی امسال یکی از پرکارترین بازیگران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر محسوب می شود و در فیلم های «صبحانه با زرافه ها» به کارگردانی سروش صحت و «بی بادی» به کارگردانی مرتضی علیزاده بازی کرده است. یک داستان واقعی به یکی از جنجالی ترین پرونده های جنایی در سال های اخیر پرداخته است.

از بین این دو فیلم البته «بیدان» فقط در قسمت «نگاه نو» حضور دارد و این بدان معناست که بازی پژمان در این فیلم مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت و او تنها می تواند با سروش جدید شانس شکار سیمرغ را داشته باشد. فیلم صحت.

روایت دوم؛ ورود پژمان به عرصه بازیگری

با نگاهی اجمالی به حرفه فوتبالیست هایی که پس از مدتی به بازیگری روی آورده اند و حضور کوتاه مدت آنها در این عرصه می توان به این نتیجه رسید که هر فوتبالیستی ویژگی های لازم برای ماندگاری در این عرصه را ندارد. پژمان جمشیدی یکی از فوتبالیست هایی بود که تجربه بازی در تیم های فوتبال پرسپولیس، سایپا و خوزستان را داشت و حالا تبدیل به یک ستاره بی چون و چرای سینما شده است.

پژمان جمشیدی در سال 89 از فوتبال خداحافظی کرد و پس از تجربه کوتاهی در بازیگری برای اولین بار در سریال ساختمان پزشکان در سال 1371 با سریال پژمان به طور جدی وارد دنیای بازیگری شد.

مجموعه ای که به زندگی پژمان جمشیدی به عنوان یک فوتبالیست پرداخته و واکنش های خنده دار مردم را به او به عنوان بازیکنی که بازی اش تمام شده نشان می دهد.

این سریال چندین بار از شبکه های مختلف سیما بازپخش شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. او در سریال های «دیوار به دیوار» و «زیر خاکی» نیز به خوبی از پس نقش طنز بر آمده است.

جمشیدی در طول 10 سالی که از فوتبال به بازیگری روی آورده است، نقش های اصلی او در سریال های طنز و فیلم های کمدی بوده است.

اما با بازی در چند فیلم جدی نشان داده است که توانایی های بیشتری دارد و در کنار موفقیت در کمدی ها، در کارهای جدی هم به خوبی ظاهر می شود.

فیلم سینمایی «سوء تفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی یکی از نقش های مهم این بازیگر محسوب می شود که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

زمانی که نامزدهای بازیگری مرد در نشست خبری دبیر جشنواره با حضور اصحاب رسانه اعلام شد، عده ای با شنیدن نام جمشیدی در میان نامزدها به خنده افتادند اما او بدون توجه به این حاشیه ها به کار خود ادامه داد و هر سال می آمد. موفق تر از سال قبل .

جمشیدی همچنین در فیلم های «خط فزاری»، «الافزار» و «یادگار جنوبی» به ایفای نقش جدی پرداخت و برای بازی در فیلم «الافزار» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.

همچنین سال گذشته در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم یادگار جنوب دریافت کرد.

دیگر هیچکس به نامزدی پژمان جمشیدی نمی خندد!/ دو فیلم با یک شانس

روایت سوم؛ حواشی پژمان

از زمانی که پژمان جشمیدی وارد عرصه سینما شد، از تیغ تیز انتقاد در امان نماند و هر از گاهی یکی پیدا شد که بگوید چرا یک فوتبالیست باید وارد عرصه بازیگری شود. این انتقادها در زمان پخش سریال «پژمان» بیشتر بود که با استقبال مردم مواجه شد و همه از بازی قابل قبول جمشیدی تمجید کردند.

اما تندترین این انتقادها به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برمی گردد که در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران با عوامل فیلم «خط کارخانه» برگزار شد.

در این دیدار یکی از خبرنگاران خطاب به جمشیدی گفت: آقای جمشیدی چون در فوتبال به جایی نرسیده اید فکر نمی کنید راه های بهتری برای دیده شدن وجود داشته باشد و نه تنها با ورود به عرصه بازیگری؟ این انتقاد با واکنش های زیادی همراه شد و جمشیدی در پاسخ گفت: نه برای من ارزشی دارد که دیده شوم و نه زندگی برایم مهم است که بخواهم برای دیده شدن کاری انجام دهم.

مدتی بعد جمشیدی در یکی از مصاحبه هایش درباره هجمه هایی که از بدو ورود به عرصه هنر به او وارد شده است، گفت که بهترین پاسخ به منتقدان این است که بتوانید در زمین فوتبال یا تلویزیون خودتان را ثابت کنید و با حرف زدن به جایی برسید. شما نمی رسید اگر خوب عمل کنید، منتقدان منصف نظر خود را تغییر می دهند و مدافع شما می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *