واکنش «تینا پاکروان» به توقیف «تاسیان»؛ چرا از یک قصه عاشقانه می‌ترسید؟

“واقعیت این است که در طول حرفه ام ، من در طول حرفه خود در این کشور هرگز چنین تجربه ای نداشته ام ؛ برای درک چیزی که اشتباه و پیشروی با همان تصور غلط پیش رو! از آنجا که در زمینه انتقاد فیلم کار کرده ام ، می فهمم معنی انتقاد ، و من کاملاً می فهمم که برخی ممکن است یک سریال را دوست داشته باشند ، و برخی دیگر ممکن است اجزای آن مانند کارگردانی ، بازیگری و فیلمنامه را داشته باشند ، اما برای تشکیل یک پرونده و پرونده ، فکر می کنم می تواند شکایت و قابل بازبینی باشد.

Pakravan افزود: “آنچه ما علیه سریال Tasian دیدیم سازماندهی شده است. می بینید ، مأمورین این سریال سعی در ساختن اثری دارند که مردم دوست دارند. سپس گروهی از انگیزه ها که نمی دانم حسادت یا حسادت یا ترس هستند این حمله را آغاز کرده اند.

کارگردان تاسیان ادامه داد: “برخی از این بدان معنی است که برخی از آنها مرحله انتقاد از بازی ها و فیلمنامه و کارگردانی برای تحریف تاریخ را پشت سر گذاشته اند؟” من در این سرزمین دو سریال تاریخی ساخته ام ، و مطمئناً تاریخ و مشاوران و دانشمندان خبره را مطالعه کرده ام ، صرفاً بدون هیچ دلیلی به تحریف تاریخ مراجعه می کنم یا به چیزهای اشتباهی مانند جلال الماد در شب شعرهای شعر گوته اشاره می کنم الحمد مدرس شب سوم گوته بود) نشانگر بی سوادی راویان یا تعصب آنها بود.

آنها تفاوت بین جلال و شمس الحمد را نمی دانند ، و آنقدر بی سواد هستند که به ده شب شعر گوته به عنوان یک تظاهرات اشاره می کنند. من 5 ساله هستم و تمام این سالها تصویر یک ساواکا در تلویزیون با کلیشه هایی مانند کراوات ، مشروبات الکلی و سیگار همراه است.

سپس وقتی صحبت از سریال ما می شود ، آنها اعتراض می کنند که چرا شما خمر را نوشیدن نشان داده اید! آیا می توانم تصویر یک دعای ساکی را نشان دهم؟ ما یک طبقه دیگر در این سریال داریم که هم جزوه خود را دعا می کند و هم پخش می کند. طبقه دیگر همزمان با رفتن سینما ، آنها به موسیقی گوش می دادند و نوشیدنی می خوردند.

پاکراوان تأکید کرد: “ما برای این شش ماه به ساترا سفر می کردیم ، چگونه می توانیم ناگهان در مورد مصادره صحبت کنیم؟” داستان ما نیز یک داستان عاشقانه است و ما فقط در متن یک نکته تاریخی روایت می کنیم. سوال من این است ، آیا می تواند خیلی ترسناک باشد؟

در توضیح داستان تاسیان ، پاکراوان دوباره روایت عاشقانه را در دهه پنجاه تکرار کرد: اگر من به یک خانواده شیک و با پولی می رفتم که در همان سالها زندگی مرفه ای را پشت سر گذاشته بود و اکنون پسری عاشق این خانواده است ، این بدان معنی است که این به معنای این است که این بدان معنی است که من می خواهم آن را سفید کنم؟ چگونه می توان چنین درک داستان را ایجاد کرد؟ آیا با تمام سریال های اخیر که با اختلاس ، فساد ، سرقت و خیانت و حتی پخش در تلویزیون سروکار دارند ، آیا آنها نماینده کل نامطلوب از جمهوری اسلامی هستند!؟ آیا این می تواند نگاهی کلی به شخصیت و داستان یک سریال باشد؟

وی با اشاره به رفتار عجیب ساوترا برای نظارت بر تولید شبکه خانگی ، وی افزود: “من نمی دانم که چرا ما باید تحت نظارت قرار بگیریم که واقعاً رقبای خود هستیم؟” چرا باید شبکه سینمای خانگی تحت نظارت ساترا فعالیت کند؟ من و آقای اسدزاده برای شش ماه گذشته برنامه خود را تصویب کرده ایم. حال چرا باید به این تشنج رسید؟ خوب ساترا یک شرکت تابعه تلویزیونی است که می خواهد مطابق رفتارهای تلویزیونی با ما رفتار کند. به طور طبیعی ، بخشی از تولید شبکه خانگی نیز رقیب تلویزیون است و ساترا تمایلی به تولید آنها ندارد. این فرایند باید تغییر کند زیرا رقیب قطعاً ناظر خوبی نیست.

وی افزود: چرا تصمیم گیرندگان باید در مقابل این حملات منفعل باشند؟ ” چرا آنها باید وارد بازی افرادی شوند که به دنبال پرونده هستند؟ به طور خاص ، گروهی از افراد با نفوذ در فرآیند ساخت این پرونده ها تولید می شوند و در صورت تمایل به ریشه کن کردن می توان آنها را دنبال کرد. اما مراکز تصمیم گیری به جای استقبال از تزریق عشق و امید در یک داستان عاشقانه در یک سری ، وارد پرونده پرونده ها و ممنوعیت می شوند!

وی همچنین در پاسخ به انتقاد از بازیگران زن ، همچنین تأکید کرد: آیا می توانم بگویم که همه زنان پنج سال پیش و قبل از انقلاب خیابان کامل حجاب داشتند؟ نتیجه ، رویکرد سریال های تلویزیونی است که در آن اشرف پهلوی حجاب کامل دارد! خوب مخاطب این روایت را جمع می کند.

پاکراوان ادامه داد ، با اشاره به برخی انتقادات مربوط به این سریال: ما در سری Tasian به فروش نرسیده ایم و امروزه تمام عواملی که سعی در جزئیات این سریال داشته اند از این شرایط ناراحت هستند. معیار چیست و طبق چه سندی می توان این سریال را در تاریخ تحریف کرد؟ من یک داستان عاشقانه روایت کرده ام که در دوره ای از تاریخ معاصر نیز اتفاق افتاده است.

مدیر تاسیان همچنین در مورد پیگیری مشکل پخش گفت: “در مذاکرات با ساترا ، آنها هر هفته اصلاحاتی را به ما دادند ، اما ناگهان آنها می گویند ، اکنون ما نمی دانیم چه کاری انجام دهیم!” چه اتفاقی برای شما افتاد که نمی دانید چه کاری انجام دهید؟ ما هیچ کاری عجیب و غریب برای ترس از آن انجام نمی دهیم.

پاكراوان در پاسخ به آنچه قوه قضاییه توضیح داد دلیل جلوگیری از پخش این سریال ، گفت: “قوه قضاییه هیچ گفتگو با ما نداشت و من برای اولین بار این خبر را در آژانس خبری دیدم.”

وی برخی از وقایع گذشته را در مورد سریال Khatun به یاد آورد: “وقتی من سری” Khatun “را می ساختم ، روند صدور مجوز محصولات خانگی هنوز در دست راهنمایی بود. در مرحله اول ، وزارت راهنما اعلام کرد که خاتون تولیدی نیست و مجوز ساخت و ساز را به صورت حضوری انجام داد و مشکل را تا حدودی حل کرد و ما شروع به تولید سریال کردیم. با توجه به قانون ، به ساترا منتقل شدیم.

آنها دائماً مشکوک بودند و نگران کاری بودند که من انجام می دادم! بسیاری از موسسات و سازمان ها پس از پخش از من تشکر کردند که من عرق ملی را برای مخاطبان احیا کردم. در همان زمان ، افرادی بودند که می گفتند این کار نباید پخش شود و امروز آنها امروز “تاسیان” را تصرف کرده بودند. به من اما مردم ، خانواده و زمین مهم هستند. چیزهایی که بسیاری فراموش کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی