ادعای عجیب کارگردان «هشت پا»: می‌توانیم «هفت» فینچر بسازیم!

احمد معظمی کارگردان سریال «هشت پا» گفت: شکل گیری سریال «هشت پا» به سریال «بازپرس» برمی گردد که تهیه کنندگی آن را محمدرضا شفیعی نیز بر عهده داشت و به نظر من «بازپرس» یکی بود. از جذاب ترین و دیالوگ ترین آثاری که در طول پخش خود بینندگان زیادی را به خود جذب کرد و موفقیت آن باعث شد تا همکاری ما ادامه پیدا کند.

به گزارش مهر، وی افزود: پس از سریال «بازپرس»، محمدرضا شفیعی تهیه کننده و علی طالب آبادی به عنوان نویسنده پیشنهاد ساخت سریال «هشت پا» را به من دادند. «هشت پا» یک سریال اکشن معمایی است که شامل ژانرهای معمایی، اکشن، پلیسی و جنایی می شود. علی طالب آبادی یکی از نویسندگانی است که به ندرت نوشته هایش را خود منتشر می کند، اما وقتی این کار را می کند معمولاً نتایج بسیار خوبی دارد. طالب آبادی حدود یک و نیم تا دو سال روی این داستان کار کرد و می توان گفت که تا به حال چنین چیزی ندیده ایم.

این کارگردان درباره نحوه کار با نویسنده سریال اظهار کرد: من و علی طالب آبادی مدام در حال تغییر در فیلمنامه بودیم. بیشتر این تغییرات محتوا بود و ما مستقیماً با خود آقای طالب آبادی در ارتباط بودیم. او علاقه زیادی به تعلیق در نوشتن دارد که برای بیننده نیز جذاب است. ما سعی کردیم هر قسمت از سریال را پر از تعلیق و جذاب کنیم تا بیننده همیشه مشتاق باشد که ببیند در قسمت بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد.

معظمی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: با فضاسازی ایرانی و لوکیشن های ایرانی سعی کردیم از تقلید و تقلید پرهیز کنیم و یک اثر ایرانی با استاندارد جهانی را به مخاطب نشان دهیم. تمام تلاش ما این بود که استانداردهای لازم از ساختار یک اثر را در مراحل فیلمبرداری لحاظ کنیم. بسیار مهم است که این داستان در یک خط بسیار ساده به نظر می رسد، اما لایه های پیچیده ای دارد و شخصیت پردازی های پیچیده ای را در بر می گیرد.

وی درباره چالش های ساخت اثر نیز خاطرنشان کرد: در هر صحنه و هر سکانس پنج لوکیشن مختلف وجود داشت که حکایت از هزینه بالا، زمان بر بودن کار، شلوغی و وجود سختی های فراوان در روند تولید داشت.

وی با اشاره به مخاطبان تلویزیون افزود: معتقدم سریال در تلویزیون خوب دیده شد. این موضوع به صحبت های رئیس سازمان آقای جبلی برمی گردد. به درستی گفت تلویزیون 70 درصد بیننده دارد. کسانی که می گویند تلویزیون نمی بینند، در واقع همه آنها به نوعی برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنند.

کارگردان «هشت پا» درباره انتخاب بازیگرانی چون سعید چنگیزیان نیز گفت: چنگیزیان بازیگر تئاتر است و بازی های تئاتری او را دیده ام به همین دلیل انتخاب خوبی برای این نقش بود. کسرا کیانفر پلیسی بود که برای مردم تبدیل به شخصیتی باورپذیر و دوست داشتنی شد.

وی افزود: او یک شخصیت قهرمان باهوش است و بسیار مهم است که یک پلیس را نشان دهید و هوش او را برجسته کنید و داستان بیشتر با تفکر و هوشمندی این شخصیت پیش می رود تا کار عملیاتی. این نکته مثبت شخصیت کیانفر است; شخصیتی که ارتباط موثری با مخاطب برقرار کرده است. نادر سلیمانی نیز در این سریال نقش بسیار سختی را ایفا کرد زیرا تا پایان کار هیچ دیالوگی نداشت.

معظمی درباره تولید کار حرفه ای اظهار کرد: از نظر فنی می توانیم آثاری در سطح جهانی تولید کنیم و حتی می توانیم فیلم های سینمایی در سطح جهانی بسازیم. من می توانم «هفت» فینچر را بسازم، چون از نظر فنی از دنیا کم نداریم، اما این فیلم ها بر اساس فرهنگ آمریکایی ساخته شده اند.

وی افزود: ما آثاری نساخته ایم که کاملا متعهد به فرهنگ ایرانی باشد. ما می توانیم در سطح فیلم های امروزی فیلم بسازیم، زیرا همه امکانات فنی لازم مانند بهترین تجهیزات نورپردازی، بهترین تجهیزات فیلمبرداری و بهترین لنزها در حال حاضر موجود است. بنابراین نمی توان گفت کمبود تجهیزات داریم.

معظمی در پایان گفت: داستان های ما باید ناب و ایرانی باشد. ساختار فیلم ها و لوکیشن های ما هم باید ایرانی باشد. ما این جنبه ها را گم کرده ایم، مثلاً در خیابان نیاوران قدم بزنید، معماری ایرانی را نخواهید دید و این فرهنگ و معماری را در فیلم ها و سریال هایمان از دست داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات سردبیر:

تبلیغات متنی